Cum te pune în priză o angajare?

N-am lucrat niciodată până acum. Am vrut de multe ori, eram hotârâtă, mă gândeam ce fel de prăjituri și ciocolată să-mi iau din primul salariu, dar n-am apucat să fac pasul ăsta. Mereu intervenea ceva și îmi pierdeam startul. Într-un fel, m-am gândit că poate este un semn.

Adevărul e că mereu m-am gândit că prima dată voi lucra într-o redacție. Îmi place tare mult să scriu și așa mă văd peste 10, 20, Doamne ajută 30 de ani. Cu un leptop pe birou și cuvintele prin gând. Dorințe simple de blogăraș pe care nu toată lumea le înțelege.

Kranten_lopen_hopeloos_achter_900_450_90_s_c1_smart_scale

-De ce vrei să te faci tu jurnalist? Știi cum e presa în ziua de astăzi? Știi ce birouri mici și pline de praf sunt în redacții? Nu au condiții, este un consum energetic prea mare, sunt bani aruncați pe fereastră, iar oamenilor nu le pasă.

-Îmi place pur și simplu.

-Acolo este înghesuială. Am auzit că tot ce au sunt birouri și scaune. Hârtii peste tot. Caloriferul merge și consumă. Sunt zeci de calculatoare în zeci de prize, cu zeci de cabluri în toate părțile. Din ce bani crezi că se vor plăti toate astea? Sunt fire peste fire, sunt proiectoare care merg tot timpul. Plus telefoane la încărcat. Un jurnalist trebuie să aibă tot timpul telefonul la încărcat.

-…

-Așa este! Acolo totul este consum. Telefoane fixe, celulare, routere, toate în aceeași încăpere. Iarna calorifere care să încălzească pe toată lumea, să vă încălzească mâinile ca să puteți scrie bine, vara aerul condiționat. Sunt multe lucruri de care nu ești conștientă! Crezi că e așa de simplu și roz totul? Ți-am spus să dai la medicină și, uite, ieșeai  medic. Aveam și eu o fată medic.

bloc-nereabilitat-termografie1bloc-reabilitat-termografie2

-Să nu începem iar cu asta! Și în legătură cu toate calculele tale în ceea ce  privește consumul..nu-i așa. Nu stă treaba așa. Toate lucrurile astea pe care mi le-ai înșirat aici pot fi înlocuite cu unele eficiente. Nu mai e de mult moda caloriferelor care ocupă jumătate de casă și sunt mai reci ca gerul de iarnă. Pot fi foarte repede înlocuite cu centrale în condensație. Aparatul de aer condiționat de tip inverter sau VRV îi poate lua simplu locul celui clasic. Sunt multe alternative.

-E ușor să vorbești. Și becurile? Crezi că veți lucra doar pe timpul zilei? Îți dai seama câte becuri și lumini vor fi aprinse?

pret-certificat-energetic-avizez-proba-superblog

-Mamă, există becurile cu LED…

-Alea sunt povești. Știi cât e prețul unui certificat energetic? Știi că se obține greu? Ești mare, dar nu cunoști lumea asta.

-Acest certificat energetic este ieftin și rapid în ziua de astăzi, influențat de tipul clădirii pentru care se realizează. Depinde foarte mult cu cine alegi să-l faci. Sunt oameni care se ocupă special de acest lucru, care adoră ce fac și au experiență de 18 ani în domeniul energetic și prezentări în domeniul de conferințe internaționale. Și se face pe o perioadă de 10 ani. Lucrurile nu sunt foarte complicate. Îi știi pe cei de la Avizez? Te ajută cu totul. Ai nevoie doar de planul de arhitectura, anul în care s-a construit imobilul și o zi în care să-l viziteze. Nu durează. Plus de asta, oferă servicii de termografiere în construcții. Adică se face un fel de analiză a zonelor cu pierderi de caldura sau cu infiltratii ridicate de aer. Practic se oferă informații suplimentare.

-Bine, bine. Cum spui tu. Hai că știi prea multe deja.

auditor-energetic-participare-superblog

*Pentru SuperBlog2015

Leave a Reply

