Încă te iubesc, Românie idioată!

romanie mica

Iar 1 decembrie. Înainte de a începe parada pentru tine, înainte de a se aduna lume și pe ploaie și pe frig, înainte de a începe toți să-ți spună la mulți ani și toate cele, înainte de a mânca ciorbă de fasole și prăjitură cu brânză dulce, înainte de a cânta melodii patriotice peste tot. Înainte de toate astea, m-am gândit să-ți scriu din nou. 

Ești deja mult prea tare decât am crezut. Încă mai reziști. Cu toate pe cap, cu toți ăștia care vor ceva de la tine. Nu știu cum mai poți să stai la fel de calmă și tăcută. Cum mai poți să ai răbdare. Probabil îți pui și tu căștile pe urechi și asculți muzică să nu ne mai poți auzi. Să nu te simți prost, numai gura e de noi.

De ce încă îți scriu? Unii m-ar crede nebună, alții mi-ar spune că am prea mult timp liber. Îți scriu pentru că tu m-ai ajutat. De la bun început, ca o idioată. Mi-ai dat atâtea chestii și nu mi-ai cerut mai nimic. Mi-ai dat multe vacanțe la mare, aer rece și zăpadă de Crăciun, mandarine și plase pline de dulciuri.

Mi-ai dat multe cântece de ascultat când eram nervoasă, mi-ai dat prieteni la fel de nebuni ca mine. Și tu ieșeai la un șotron cu Bulgaria și Ucraina când erați mici? Era amuzant. Mi-ai dat multe amintiri de când eram mică și mâncare cu gust bun. Cum ar fi fost să mănânc creveți și icre violet? Multe caiete mâzgălite și zile calde la țară. Mi-ai dat drumul spre casă, râsete și teme copiate în pauze.

Știu că nu e vina ta. Nu tu îți demolezi clădirile vechi și frumoase, nu tu ceri asfalt și copaci tăiați, nu tu îți alegi cine să te conducă. Ce chestie și cu asta! Nu tu îți defectezi semafoarele intenționat. Nu ceri tramvaie care se rup în două când merg și n-ai un fan-club al hoților meseriași. În locul tău aș fi renunțat de mult, dar tu încă ai încredere în noi. Și te bucură să vezi că măcar o singură persoană flutură tricolorul o dată pe an.

Ești fericită și pentru asta. În ochii mei ești mereu fericită și plină de viața la fel ca un olimpic ce primește fără să se aștepte o medalie de aur. Așa aș vrea să fii mereu. Să rămâi peștele ăla cel mai greu de prins, dar cel mai gustos.  Eu voi scrie mereu pentru tine, Românie mică! Pentru că nu te iubesc doar de 1 decembrie!

Lamulțean de la noi, copilașii tăi. Cu stegulețe și lumânări cu tot!

4 thoughts on “Încă te iubesc, Românie idioată!

  1. LA MULTI ANI! (cu muuultă întârziere 😛 ) Dar sper că nu-i bai!
    Și eu încă o iubesc, pe Românie, adicătelea! 🙂 O iubesc pentru că aici mă simt cel mai “acasă” și pentru că aici e cel mai bine, chiar dacă mulți nu vor fi de aceeași părere cu mine.
    So…. și eu încă te mai iubesc, Românie idioată! (sper să nu te superi că am preluat titlul într-o oarecare măsură 😀 )

    Like

Leave a Reply

