Anul trecut pe vremea asta

Am zis de multe ori că-mi plac sărbătorile. De orice fel. E chestia aia. Casă, dulciuri multe, căldură, multe rude și neamuri, prieteni și muzică. Și fericire. Cel puțin pentru o perioadă, cel puțin anii ăștia.

De când eram mică îmi plăcea să-i ajut pe ai mei la mâncăre. Nu, nu doar la gustatul ei. Chiar dacă stricam majoritatea lucrurilor și dura totul cu două ore mai mult, eram acolo. Îmi plăcea să tai legumele pentru salata boeuf. Era pasiunea mea secretă. Sau îmi plăcea să fac prăjituri și tot felul de combinații de creme. Știu că o dată am reușit să stric o cremă de ciocolată de patru ori. Da, e talentul meu ascuns să stric lucruri.

Și mereu când încerc să fac ceva, un cartof prăjit, o măslină acolo, îmi amintesc de sărbători și de când eram mică și bleagă. Nu că s-a schimbat ceva. Poate doar că palma mea e puțin mai mare.

Anul trecut pe vremea asta, de exemplu, eram cu fratele meu și râdeam. Era casa mai veselă, mai plină, mai altfel. Mergeam cu el la cumpărături și tot timpul ni se întâmpla câte ceva. Dacă ne-ați vedea ce echipă bună facem.

Nu știu ce melodii ascultam anul trecut. Dar, cu siguranță, nu pe cele de acum. Deși am avut ieri un moment sensibil și mi-am reconstituit viața până la 19 ani cu melodii vechi. Se întâmplă asta când îmbătrânești. Acum câțiva ani, am ascultat toate spectacolele și toate live-urile celor de la Vacanța Mare. Le-am ascultat atât de mult încât le-am învățat replicile pe de rost. Încă le știu.

Alte lucuri amuzante sau nu? A fost o primăvară când citeam doar romane polițiste cu o jurnalistă șmecheră. Ai mei își făceau cruci invers că nu mă mișcam din pat cu orele, iar eu mă visam Superman-ul modern al lumii ăsteia.

De asta vă spune mama omidă. Faceți lucruri faine și la timpul lor ca să vă amintiți de ele. Și țineți-le acolo bine pentru când vă va fi dor de ele.

Apropooooo. Sărbători fericite și cu multe poze și amintiri frumoase! 🙂

Leave a Reply

